ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΔΟΝΤΙΩΝ

Θεραπεία Ουλίτιδας / Περιοδοντίτιδας (Καθαρισμός δοντιών)

Η ουλίτιδα είναι η φλεγμονή των ούλων που οφείλεται στις περισσότερες περιπτώσεις στην ανεπαρκή στοματική υγιεινή. Τα συνηθέστερα συμπτώματα της ουλίτιδας που οδηγούν τον ασθενή στον οδοντίατρο είναι η αιμορραγία και το πρήξιμο των ούλων ενώ συχνά παρατηρείται και δυσοσμία από στο στόμα. Η περιοδοντίτιδα είναι μια βαρύτερη φλεγμονή των ούλων με ταυτόχρονη εμπλοκή και του οστού που περιβάλει τα δόντια. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν, πέραν αυτών που παρατηρώνται και στην ουλίτιδα, κινητικότητα και μετακινήσεις δοντιών ακόμα και απώλεια φαινομενικά υγιών δοντιών.

Θεραπεία Ουλίτιδας

Η θεραπεία αυτή περιλαμβάνει την απομάκρυνση της τρυγίας (πέτρας) με τη χρήση συσκευών υπερήχων που καθιστούν την διαδικασία γρήγορη ανώδυνη για τον ασθενή. Στη συνέχεια γίνεται στίλβωση των δοντιών με ειδικές πάστες και βουρτσάκια σε χειρολαβή χαμηλών ταχυτήτων ενώ η συνεδρία ολοκληρώνεται με την εκμάθηση του ασθενούς στην αποτελεσματική στοματική υγιεινή. Η εκμάθηση αυτή γίνεται σε εκμαγείο επίδειξης αλλά και στο στόμα του ασθενούς και περιλαμβάνει το σωστό βούρτσισμα με την οδοντόβουρτσα (συμβατική ή ηλεκτρική) αλλά και τη χρήση οδοντικού νήματος ή και μεσοδόντιων βουρτσακίων. Η θεραπεία αυτή απαιτεί μια επίσκεψη και διαρκεί 30- 60 λεπτά.

Θεραπεία Περιοδοντίτιδας

Μετά τον καθαρισμό των δοντιών και την εκμάθηση της στοματικής υγιεινής όπως και στην θεραπεία της ουλίτιδας, ακολουθεί ένας βαθύτερος καθαρισμός με ειδικά χειροκίνητα ξέστρα με τη χρήση τοπικής αναισθησίας στις περιοδοντικά πληγείσες περιοχές. Για την θεραπεία της περιοδοντίτιδας απαιτούνται περισσότερα του ενός ραντεβού καθώς και μια επανεξέταση 6-8 εβδομάδες μετά την οξεία θεραπεία.

Η τακτική επίσκεψη στον οδοντίατρο για τον καθαρισμό των δοντιών είναι απαραίτητη όχι μόνο για την πρόληψη/θεραπεία της ουλίτιδας αλλά και για τον έλεγχο των δοντιών για τυχόν τερηδόνες, σφραγίσματα που χρειάζονται επανάληψη κ.ο.κ. Στους περισσότερους ασθενείς 1-2 επισκέψεις το χρόνο για καθαρισμό και έλεγχο των δοντιών είναι αρκετές. Παρ’όλα αυτά σε ευπαθείς ομάδες ασθενών π.χ. ασθενείς με ιστορικό περιοδοντίτιδας, τάση πολυτερηδονισμού ή και ασθενείς με εκτεταμένες προσθετικές αποκαταστάσεις, συστήνονται συχνότεροι επανέλεγχοι ανά 3-4 μήνες.